OVERENÝ ZÁKAZNÍCI HEURÉKA

0915 818 896 | po-pi 9:00 - 18:00

Rast vlasov tvorí vlasový cyklus, ktorý pozostáva z troch hlavných fáz.

Anagén – rastová fáza vlasu, ktorá trvá 3-6 rokov. V priemere sa v rastovej fáze nachádza 85% vlasov na hlave. Katagén – krátka prechodná fáza vlasu trvá niekoľko týždňov. Telogén – fáza v ktorej vlas odumiera a vypadáva, trvá niekoľko mesiacov. Počas celej existencie vlasového folikulu sa vlasový cyklus niekoľkokrát zopakuje až kým aktívny folikul úplne nezanikne.

 

Rast vlasov a vlasový cyklus – Ako rastú vlasy?

 

Každý jeden vlas prechádza rôznymi štádiami rastu nezávisle od ostatných vlasov na hlave.

U ľudí, ktorí netrpia problémom vypadávania vlasov, je približne 90% vlasov na hlave v rastovej fáze nazývanej Anagén, zatiaľ čo 10% je vo fáze pokojovej – Telogén.

Rastová fáza – Anagén trvá 2 – 6 rokov, po ktorej vlasový folikul prechádza krátkou prechodnou fázou, nazývanou Katagén (trvá 1 – 2 týždne) a v zápätí prichádza oddychová fáza Telogén, trvajúca 2 – 4 mesiace. Po Telogénnej fáze vlas prirodzenou cestou vypadne a je nahradený jeho nástupcom, ktorý sa opäť vráti do Anagénnej fázy.

 

Priebeh rastu vlasov

Ako sme písali vyššie, každý jeden vlas prechádza počas rastu rôznymi štádiami nezávisle od ostatných vlasov na hlave.Vo všeobecnosti platí, že približne 90% vlasov na hlave je v Anagéne, zatiaľ čo zvyšných 10% odpočíva v Telogéne.

Fázy vlasového cyklu

vlasový cyklus a rastové fázy vlasu

Vlasový cyklus – klikni pre zväčšenie

  1. Anagén– k trvalej strate vlasu môže dôjsť iba počas tejto aktívnej rastovej fázy.
  2. Katagén– Vlasová cibuľka je postupne vyťahovaná smerom k povrchu pokožky a dermálna papila sa začne oddeľovať od vlasového folikulu.
  3. Telogén– Dermálna papila sa od folikulu úplne oddelí.
  4. Neskorý telogén / návrat do anagénu– Dermálna papila sa opäť tlačí smerom nahor k vlasovému folikulu a vlasové púzdro začína formovať nový vlas.

 

ODPORÚČAME POZRIEŤ TOTO VIDEO AKO RASTÚ VLASY A ČO MÔŽE OBNOVIŤ ICH RAST

Vlasový cyklus – Ako rastú vlasy

OBJEDNAŤ SÉRUM

 

Strata vlasov – prirodzená súčasť vlasového cyklu

Prirodzenou súčasťou vlasového cyklu je aj mierna strata vlasov. Bežne človek denne stratí v priemere 50 – 100 vlasov, pri Androgénnej Alopécii to môže byť až 200 vlasov každý deň. Veľa prípravkov na obnovu rastu vlasov, ako je Nanogen sérum, alebo napr. Minoxidil, spôsobuje akési dočasné ubúdanie vlasového porastu nazývané tiež „shedding“. Dôvod je ten, že poškodené vlasy potrebujú byť nahradené ich nástupcami. A na to, aby sa 90% vlasov mohlo vrátiť späť do Anagénu, musí opäť rýchlo prejsť Telogénom, vypadnúť a až potom začať opäť v Anagéne, tentokrát so zdravším a trvácnejším rastom.

 

Čo robiť pre zdravý rast vlasov?

Vyvážená strava a kombinácia živín je nevyhnutná. Odporúčame konzumovať veľa ovocia, zeleniny, bielkovín, celozrnných obilnín. Ďalej potraviny s bohatým obsahom biotínu, ako sú orechy, hnedá ryža a ovos.

Jednoduchý tip na husté vlasy:

Pri akejkoľvek kúre, terapii alebo liečbe vypadávania vlasov a ich obnove nemôžeme očakávať výsledky ihneď. Rast vlasov je pomalý proces a vyžaduje čas. Napriek tomu mnohí z nás chcú mať opäť zdravé a husté vlasy čo najskôr. Máme pre vás tip na prípravok, ktorý vám vie dopriať opäť pocit strateného sebavedomia za pár sekúnd. Môžete tak zakryť riedke miesta a presvity pokožky hlavy a cítíť sa príťažlivo aj počas liečby, než sa dostavia jej prvé viditeľné výsledky.

ODPORÚČAME ZAHUSŤOVAČ VLASOV | OKAMŽITÉ A ŠETRNÉ RIEŠENIE PRE RIEDKE VLASY U VÁS DOMA

rýchle zahustenie rast vlasov

 

Ako podporiť rast vlasov?

Ako už bolo spomenuté, pre vlasy a ich rast je dôležitá vyvážená strava. Odporúčame tiež konzumáciu vitamínov zameriavajúcich sa na vlasové folikuly a vlasovú pokožku. Všeobecne starostlivosť o vlasovú pokožku je nevyhnutná pre rast vlasov. Platí pravidlo: čistá a zdravá pokožka hlavy = zdravý rast vlasov. Je vhodné vyhnúť sa používaniu šampónov s obsahom SLS či parabénov.

 

1. Bez vitamínov to nepôjde

Pre rast vlasov je nevyhnutné železo a tiež vitamín B. Lepšiemu vstrebávaniu železa pomáha prísun vitamínu C, teda citrusové ovocie – citróny, pomaranče, grepy a kiwi. Preto po jedle bohatom na železo odporúčame konzumovať práve tieto druhy ovocia. Vitamín C je tiež potrebný pre vývoj kolagénu, ktorý je pre silu a zdravý rast vlasov nevyhnutný. Prioritou by mali byť orechy, olivový olej, avokádo, zabezpečujúce prísun vitamínu E, ktorý má blahodárne účinky na vlasovú pokožku a teda i na samotný rast vlasov. Rovnako dôležité sú esenciálne mastné kyseliny, ktoré nájdete vo vlašských orechoch a rybách.

Vitamín A

Mrkva je zelenina bohatá na vitamín A, ktorý je pre zdravý rast vlasov nevyhnutný. Všeobecne rast vlasov a celkový vývoj bunkovej štruktúry vlasu a vlasovej pokožky sa bez vitamínu A nezaobíde. Skutočnosť, že vitamín A pozitívne pôsobí na vlasovú pokožku, priamo podporuje funkčnosť a aktivitu vlasových folikulov.

Vitamín C

Ďalší dôležitý vitamín, ktorý podporuje rast vlasov, je vitamín C.

Vitamín C je antioxidant a napomáha tvorbe vlasového tkaniva. Zelená paprika je koncentrovaným zdrojom vitamínu C ako aj ďalších vitamínov, ktoré podporujú a vyživujú vlasy a pomáhajú obnoviť ich rast. Nedostatok vitamínu C môže viesť k oslabeniu bunkovej štruktúry vlasu.

Vitamín H

Karfiol je bohatým zdrojom biotínu (vitamín H), ktorý pomáha telu s produkciou aminokyselín potrebných pre rast vlasov. Karfiol má vďaka vitamínu H pozitívny vplyv na hydratáciu a lesk vlasov.

Všemocná zelenina a podpora rastu vlasov

Brokolica je bohatá na antioxidanty. Spolu s kalerábomkarfiolom a ružičkovým kelom obsahujú výživné látky vďaka ktorým môžu účinne pôsobiť proti alopécii areata u mužov.

 

2. Vyvážená strava je dôležitá pre rast vlasov

Pre krásne vlasy je potrebné jesť veľa ovocia a najmä zeleniny. Dodávať do tela vitamíny je dôležité nielen v správnych množstvách a dávkach, ale aj v správnej forme. Mulitivitanímové šumivé tablety sú síce jeden z najpohodlnejších spôsobov, avšak určite nie najvhodnejším.

 

Kedy konzumovať ovocie a kedy zeleninu?

Rovnako z pohľadu celkového zdravia nášho organizmu hrá rolu aj to v akej dennej dobe akú živinu do tela prijímame. Ovocie je vhodné konzumovať skôr ráno a doobeda, zeleninu naopak večer. Večerná konzumácia ovocia sa príliš neodporúča z dôvodu vyššieho obsahu sacharidov. V zelenine, okrem hrášku a kukurice, je ich obsiahnuté množstvo minimálne. Preto je dobré pamätať si, že príjem cukrov/sacharidov do tela by sme mali od raňajok v večeri postupne znižovať.

 

Rast vlasov Tipy nanogen

3. Podpora rastu vlasov pomocou masiek na vlasy

Rád a tipov ako docieliť dlhšie a zdravšie vlasy je mnoho. Od overených výborných značiek aktivátorov, šampónov a liekov. Odporúčame však vyskúšať aj overené masky na vlasy viac tu => domáce masky na vlasy. Dozviete sa prípravu a použitie tých najúčinnejších.

 

4. S vlasmi zaobchádzajte šetrne

Odborníci odporúčajú spať na vankúši, ktorý má saténový poťah, pretože má mäkší povrch, ktorý nepôsobí trenie, takže sa vám počas spánku nebudú vlasy zamotávať.  Po umytí si nikdy vlasy nezabaľujte do masívnych uterákov. Možno si myslite, že je to pre vaše vlasy neškodné, ale v skutočnosti to môže vlasy poškodiť. Vlasy sa zachytávajú do tkanív uteráka, ktorý je pritom ešte ťažký a pôsobí to lámanie a namáhanie vlasov. Vlasy si zabaľujte do turbanov alebo uterákov z mikrovlákna.

 

5. Masírujte vlasovú pokožku

Nevynechajte pravideľné masáže hlavy, ktoré zabezpečujú dostatočné prekrvenie vlasovej pokožky. Masírovanie intenzívne podporuje prekrvenie pokožky hlavy, ktorá potom stimuluje vlasové folikuly.

Doprajte vlasom raz týždenne hĺbkovú kúru s použitím oleja alebo kvalitného kondicionéra. Osvedčeným receptom na rast vlasov je vmasírovanie teplého ricínového oleja do vlasovej pokožky. Mnohé ženy po tejto kúre zaznamenali rast vlasov.

  1. Naneste olej (najlepšie teplý) alebo kondicionér na vlasy.
  2. Krúživými pohybmi jemne masírujte vlasovú pokožku po dobu troch až piatich minút.
  3. Opláchnite olej alebo kondicionér z vašich vlasov.

 

6. Vyhýbajte sa stresu

Stres je jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré prispievajú k vypadávaniu vlasov. Predpokladá sa, že stres môže narušiť normálny vlasový cyklus a spôsobuje vypadávanie vlasov. Preto, ak sa usilujete o rýchlejší rast vlasov, je nevyhnutné minimalizovať stres vo svojom živote.

Pre lepšie zvládanie stresu môžete použiť meditáciu, dychové cvičenia alebo iné relaxačné techniky.

 

7. Nepodceňujte dôležitosť spánku

Ďalším faktorom zohrávajúcim dôležitú úlohu je spánok. Pre organizmus ako aj pre zdravý rast vlasov je potrebné zabezpečiť dostatok spánku a čo najviac sa vyhýbať stresu.

Nedostatok spánku môže viesť k vypadávaniu vlasov. Kvalitný spánok je životne dôležitý, ak chceme zostať zdraví. Spánkový deficit môže totiž spôsobiť únavu, neschopnosť sústrediť sa, podráždenosť, priberanie na váhe, rovnako ako celý rad ďalších zdravotných problémov, vrátane rednutia vlasov.

Dostatok spánku je pre rast vlasov veľmi dôležitý

Spánok je čas, kedy sa telo samo obnovuje a hojí. Jeho nedostatok môže mať negatívny vplyv na vlasy, ktoré zostanú suché, krehké a nevýrazné. Môže to dokonca spôsobiť, že vlasy rastú pomalšie a môžete si všimnúť viac vlasov na svojej kefe, ako je obvyklé.

 

Ďalšie dôležité zdroje vitamínov pre rast vlasov

Orechy a semená, huby, strukoviny, obilniny, zemiaky, mlieko, vajcia, paradajky, brokolica, špenát, uhorky, kapusta.

 

Ryby

Rybí olej (omega 3) prispieva k okysličovaniu buniek a pomáha dopravovať vitamíny do vlasových buniek. Odporúča sa konzumovať ryby ako losos a sleď. Neodporúčame častú konzumáciu nasýtených tukov – prerastené hovädzie a bravčové mäso, jahňacie, plnotučné mlieko, syry a tiež maslo.

 

Ovocie potrebné pre rast vlasov

Vhodná je konzumácia citrusových plodov – pomaranče, citróny, limetka, grep.

Citrusové ovocie je bohatým zdrojom vitamínu C, ktorý je známy ako silný antioxidant a zvyšuje intenzitu krvného obehu v pokožke hlavy a tým podporuje rast vlasov. Rovnako mango, kiwi, avokádo, jahody, marhule, broskyne, čierne ríbezle a melón.

Tmavé lesné plody višne a slivky zvyšujú krvný obeh vo vlasovej pokožke. Vďaka obsiahnutým bioflavanoidom pôsobia ako účinné antioxidanty.

 

Ďalšie výživové zložky na podporu rastu vlasov

Samozrejme, vyššie spomínané vitamíny nie sú jediné, ktoré pomáhajú vlasom rásť. Napríklad vitamín E zlepšuje mikrocirkuláciu vlasových folikulov, čo je kľúčové ako prevencia proti odumieraniu folikulov.

Svoje zastúpenie má však určite aj vitamín B6, fytosteroly a samozrejme zinok. B6 pomáha tvorbe melanínu, ktorý je dôležitý a súvisí s vypadávaním vlasov. Tento vitamín sa nachádza najviac v mäse, vajciach, celozrnných cereáliach, ale aj v pečeni. V prípade, že tieto tri spomínané látky spojíte dokopy, získate tak perfektnú prevenciu voči zákernej chorobe – alopécii.

Pred užívaním vitamínových doplnkov sa poraďte s lekárom, aby vám odporučil, aký druh, kombinácia vitamínov a ich dávkovanie je pre vás najvhodnejšie.

Podpora rastu vlasov nemusí byť až taká zložitá. Spomínané výživové látky zďaleka nie sú jediné, ktoré priaznivo prispievajú na rast vlasov. Patria tu aj rôzne telu prospešné kyseliny, ktoré si však rozoberieme v inom článku. 

 

AKO PODPORIŤ RAST VLASOV | 7 Overených Tipov
4.8 (96.67%) 12 votes

Odporúčame